Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /data/www/11822/horolezci-nj_cz/textpattern/lib/txplib_db.php on line 14 HOROLEZCI-NJ.CZ | HOROLEZECKÝ ODDÍL NOVÝ JIČÍN,o.s.|EVEREST 2011 zpráva I

EVEREST 2011 zpráva I

Horolezci.cz » Aktuality
Autor: Richard Směja | 4. dubna 2011

Ani se mi to nechce věřit, že jsem již v Namche Bazaru, když před několika dny, obrazně řečeno, jsem umýval doma okna a spravoval křížovým šroubovákem kohoutky v kuchyni…. Cesta do KTM proběhla moc rychle, aspoň pro Mikino a mě, protože jsme ji celou prospali. Některá jídla jsme také zaspali, protože nás nikdo neprobudil. Nevadí....zato Marek byl bdělý a ostražitý. Z letadla jsem mel vždy zážitků vice, ale to jsme se řídili heslem...svět je krásny,...proto je dobré si ho užít a vidět ho 2 x....

Do KTM jsme přiletěli se zpožděním, které jsme nabrali v Dillí. Před letištěm na nás čekal člověk z agentury a odvezl nás na hotel. Dvoulůžkový pokoj, pěkný, jen pro info 10 USD za pokoj a noc. Pro Marka přijeli z agentury Monte Rosa později a tak jsme se domluvili, že se setkáme v naší hospodě u Tomma... Marek dorazil, vyhladovělý, něco pojedl a omluvil se, že má ještě hodně práce s vybalováním a odešel, další den měl již letět do Lukly. No, on je vlastně vždy takový Neposeda, neposedí ani v hospodě…. Snad se potkáme ještě na treku, pokud on nebo my nebudeme trávit čas v křoviskách s toaletním papírem a to ve chvíli, kdy se budeme  míjet. No, my dali ještě nějaké zasloužené piva a šli také spát.
Druhy den jsem měl v plánu ukázat Mikimu nějaké památky, no skutečnost byla taková, že jsme dali nějaké to pivko, doladili jsme organizační věci s agenturou a z památek nebylo nic...vlastně jen to, že ví, v které hospodě vaří gulášovou polévku. Polévka byla ale horší než před 2 lety. Po návratu z treku bude mít více času, tak dostal průvodce a bude se seznamovat sám jako samouk. Člověk není orel, aby stihl vše.

Další den vstáváme o půl páté, letíme do Lukly. Letadlo má poruchu, tak nás k němu vezou až před 10 hod...Hrůza... Lukla, je nejnebezpečnější letiště na světě...a naše letadlo rozdělané motory, na něm tak 6 mechaniku a to pomocníky nepočítám. Nepouštějí nás z autobusu. Nemluvíme. Po 10 min. přilétá jiné a my si oddechli. Dostáváme bonbón na vyrovnávaní tlaku a sedáme si s Mikim hned za piloty. Přelétáváme těsně nad nějakým sedlem a dost to houpe. Nakláním se k Mikimu a říkám...to tu houpe pokaždé. Nahlas počítám, kolikrát jsem tu již letěl....Miki mě doplňuje, myslím, že jsi tu letěl vícekrát než ti před námi...piloti....smějeme se a ani nevím a jsme v Lukle.

V Himalájích je jaro. Vše tady krásně kvete a zelená. Úchvatná krásna zelená políčka. Podél cesty v baráčcích se můžete kdekoliv ubytovat nebo najíst. Pro celý trek jsou i typická "hladová okna", kde koupíte od oplatku až po toaletní papír, myslím, že Lada Kuzma na ně rád vzpomíná. My kopírujeme cestu, kterou jsme podnikli společné před 2 lety s některými z našeho oddílu. Již víme, kde pivo je levnější a kde se ubytovat. Ubytujeme se na poloviční cestě do Namche. Ráno se probouzíme kolem 9 hod., všude je naprostý klid, všichni jsou pryč. S Mikim jsme spali 14 hod., asi jsme to potřebovali. Cesta do Namche proběhla strašně rychle a v pohodě. Cestou pijeme jeden čaj za druhým. Na kraji Namche potkáváme Cechy, jsou z Moravy, Olomoučáci...dáváme slivovici a pivka.

Namche je krásné horské městečko, koupíte tady vše, ..a můžete zajit i do cukrárny, či pekárny. Pekárna, kam jsme chodili před 2 lety, však byla zrušena, ale našli jsme podobnou. My se rozhodujeme, že tady zůstaneme jeden den, je tady internet a Miky dělá od rána věci do školy, co nestihl v Česku. Je to dobré i na aklimatizaci, je to již ve výšce 3500 m. Dělám si tu opravdický "restdej" a ne ten pracovitý, jak popisuji chlapi z Kailasu na Brnčálce. Zítra vyrazíme dál.......

Přidat komentář

Pege — 5. dubna 2011, 15:19 | #

Krásné počtení, obyčejné dojmy, tak jak to člověk vidí a cítí – přesně jak to mám rád – uplně mě to vtáhlo. Mám pocit, že na nic netlačíš, a tak to má být. Pokud by sis našel ještě někdy čas pro napsání pár řádků a přiblížit tak dění nám doma – budu moc rád (a jistě nejen já).

marcela rydlova — 5. dubna 2011, 16:27 | #

jo,jo,probouzí to ve mě krasné vzpominky..tak at vam to kluci pokračuje stale tak pohodově jako dosud…zdar a sílu!

Romis — 6. dubna 2011, 08:12 | #

Hoj chlapi,úplně vám závidím. S tím co tady je za shon by ten trek byl balzám na duši. Hned bych sedl na letadlo a valil za váma. Sračky a podobné prožité srandy už jsou dávno zapomenuty a člověk vzpomíná pouze na tu krásu, kterou popisujete. I když tobě to za chvíli skončí a to ti už moc nezávidím … Určitě pokud budete moci pište dále a myslím ,že všichni vám tady drží palce!

Beat — 6. dubna 2011, 21:10 | #

nádhera, Pan Pisatel…=o) smekáám!;c) ztotožňuji se s vyjádřením Pegeho a taky se budu těšit na další řádky, pokud budou… jsem s vámi ve svých myšlenkách… a určitě nejsem sama…

Markéta — 6. dubna 2011, 23:41 | #

To je nádhera, děkuji za krásné počteníčko. Netušila jsem, co je v Tobě skryto:))). Držte se, kluci, přeji hodně zdaru, myslím na Vás a hlavně se vraťte v pořádku! A naučte toho Marka už konečně pít!!!!

Marcela-manželka — 7. dubna 2011, 10:35 | #

moc zdravím a je mi naprosto jasné,proč vám cesta uběhla tak rychle.Miky totiž Milošovi celou cestu hlídal pas.Nádhera!