Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /data/www/11822/horolezci-nj_cz/textpattern/lib/txplib_db.php on line 14 HOROLEZCI-NJ.CZ | HOROLEZECKÝ ODDÍL NOVÝ JIČÍN,o.s.|EVEREST 2011 zpáva V od Miloše

EVEREST 2011 zpáva V od Miloše

Horolezci.cz » Aktuality
Autor: Richard Směja | 14. dubna 2011

Další aktualitka od Miloše...

Namche opouštíme 5.dubna a vyrážíme směr Tengboche. Je zde mnoho klášterů a spousta mnichů. Celé Tengboche je umístěno vysoko v horách na obrovské planině v lesích. Je zde ještě pomalý internet a tak Miky jde dělat něco do školy. Pracant. Já se jdu podívat do kláštera, kde se to mnichy jen hemží. Ocitám se v modlitebně, chvíli usedám a pozoruji jejich rozjímání. Nějak mě to vtáhlo a mé myšlenky kolují nějak, na mě, nezvykle vysoko. Naštěstí, za chvíli jsem zase normální a přeji si normální věci např. aby Jarkovi Janýškovi stouply tržby ve zlatnictví a nemusel jezdit na Jičinu škrábat cihly a mohl zas normálně pracovat v obchodě,… aby Láďovi Uhlárovi rovněž stouply v pátek tržby v Koruně…no takových podobných poselství tomu mému Nejvyššímu letěla spousta.

Cestou do Dingboche potkáváme Marka, vyměňujeme si pár informací . Je to fajn se vidět po týdnu. Marek zas za chvíli mizí v dáli směr Namche. Když jsme vyrazili na trek, domluvili jsme se s Mikym, že půjdeme tak, abychom se moc nepotili. Tuto zásadu dodržujeme po celý trek. A když náhodou se trochu zapotíme, tak pro tyto případy mám připravený deodorant, kterým Mikyho vždy postříkám, ikdyž se mu to moc nelíbí, protože je to vždy, když nic netuší. Každý den poctivě posíláme pozdrav sluníčku i měsíčku a to je něco, na co se vždy moc těšíme a navíc,……… to voní domovem. V Pheriche jsme navštívili i lékařské středisko pro výzkum výškové nemoci. Před střediskem je i památníček všem, kdo zemřeli na Everestu. Vieslaw je tam již také. Obrovská škoda, možná, kdyby se nechal vyšetřit jako my ostatní, co jsme byli na treku, mohl žít…

Doposud trek probíhal krásnými horami i zelení, postupem času ale zeleně ubývá i hladových oken a my jsme již jen v horách. V průběhu každé etapy se zastavujeme a dáváme si min. 2 x po 1,5 lt čaje.Pivo přestáváme pít.. Ráno nevyrážíme dříve než po 10 hod a do cíle přicházíme nejpozději do 16 hod. Jdeme stále, zastávky jen na čaj, focení a filmování. Nevědomky jen jednou jsme zjistili, že vlastně jdeme dosti rychle, když etapu Lobuche – Kala Patthar 5.550 děláme cca 2,5 hod. a to nesoutěžíme a jen jdeme, protože cestou není hospoda… kluci, vědí o čem je řeč,i když naše podmínky a podmínkypředtím jsou nesrovnatelné. My teď naprosto zdraví a předtím jsme byli trosky. Na Kala Pattharu jako obvykle dost fouká. Ale výhledy fantastické.

Když jsme vycházeli z Lobuche, všimli jsme si upoutávky, že na Kala Patthar se dá vyjet na koni za 400 USD. Kdyby tato možnost byla také před 2 roky, mohla Marcela vyjet na koni jako první žena nejen našeho oddílu, ale celého horosvazu na Kala Patthar. Myslím si, že za tento výstup by jí bylo nabídnuto čestné členství.

Za celou dobu jsem prožil jen jednou krizi a to, když jsem si v lodgii dával rajskou polívku a talíř rýže. Jedl jsem ovšem rychleji, než jsem stačil polykat…. No málem jsem se udusil a ještě půl hoďky jsem se pak kroutil na posteli,celkem dost to bolelo.

Do základního tábora jsme dorazili 9.4. dopoledne, přes den sněží a v noci dost mrzne.

Zítra tj.11.4. vyrážíme s Mikym ze základního tábora do Pheriche, Miky se bude vracet přes Namche a Luklu do KTM a já zpět do zákl. tábora a vše začne zas nanovo…

Přidat komentář

Piplík — 15. dubna 2011, 12:13 | #

Tož hodně štěstí.

jerzy — 15. dubna 2011, 17:00 | #

Ahoj,i ten kdo tě zná musí žasnout, jak umíš krásně vyprávět(pohádky taky?)a což teprve ten, kdo tě nezná ?!?… makej!

Jud — 16. dubna 2011, 16:21 | #

Milošu,tož taky přeju hodně štěstí a brzy nám zase něco hezkého napiš,pěkně se to při tom čtení představuje:-)

marcela rydlova — 18. dubna 2011, 18:14 | #

Škoda,že jsem na ten Kala Patthar tehdy nevyjela na koni,byla bych čestnou členkou:)),zatím na koni jen vydatně tryskám po českých polích a lesích:))

Petr Burian — 22. dubna 2011, 18:12 | #

Ahoj Miloši, potkali jsme Tě 4 Brňáci během našeho treku v Nepálu v půlce dubna, jednou v Dukhla (Thukla), podruhé v Leboche a pěkně jsme si s Tebou popovídali. Dnes jsme dorazili zpět do Brna a vrhnul jsem se k webu a našel Tvou vzkazovnu. Tak jsem rád, že ji máš zavednou. Přejeme Ti všuchni mnoho štěstí a hltáme další zprávy tady od Tebe. Petr, Zdena, Pepa a Květa