Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /data/www/11822/horolezci-nj_cz/textpattern/lib/txplib_db.php on line 14 HOROLEZCI-NJ.CZ | HOROLEZECKÝ ODDÍL NOVÝ JIČÍN,o.s.|EVEREST 2011 zpráva XI od Miloše

EVEREST 2011 zpráva XI od Miloše

Horolezci.cz » Aktuality
Autor: Richard Směja | 3. května 2011

Tak dnes je 2.5. a jsem již trochu fyzicky v pohodě po předcházejících dnech. Víte, tady to počasí je hodně špatné a vy musíte si hlídat okna v počasí, kdy můžete něco podnikat a kdy je to trochu hazard. Phil, pod jehož hlavičkou jsme tady, rozhodl, že podle předpovědi  budou 3 – 4 dny lepšího počasí, které my využijeme k další přípravě k výstupu. Naplánoval výstup ze zákl. tábora rovnou do 2 a pak na 3….No, řeknu vám, že to byla strašná zabíračka a…. to já nevěděl, že si nás Phil kvůli další  taktice výstupu testuje. Do 1 to ještě šlo, ale pak do 2 to byla hrůza. Ledovec se mění na takou obrovskou dlouhou“ louku“ směrem nahoru a slunce přitom bylo hodně nevybíravé. Přišel jsem do 2.výšk.tábora nasraný, protože jsem si myslel, že jdu pomalu ……Phil byl ale spokojen, protože norma výstupu byla dána kolem 10 hod a já to  měl za 8 hod…Vím, že to nic neznamená, alespoň něco pozitivního,ale  stejně nejsem spokojen.Měli jsme toho všichni plné zuby, ale druhý den zase v 5 hod. ráno vstáváme, protože chceme na 3. Má se změnit počasí, proto spěcháme. Předpověď nelhala, ve výšce 7.000-7.100 m to otáčíme. Je sice krásně vidět Jižní sedlo, Jižní vrchol a kousek od nich i hlavní vrchol...Bylo to krásnější než v knížkách. Zážitek… Sněží a je velký vítr.Ve 2.výš.táboře  vedle nás přibyl další stan. Je od Radka Jaroše. Nesetkáváme se, Radek šel do 3 a pak, že uvidí, jak dál….vím teď jen to, že to kvůli sněhu a větru to musel otočil /info od šerpíků/. K Radkovi mě pojí krásná historka z minulosti……když jsem jednou letěl do Himaláe, setkali jsme se na mezipřistání- Radek J., Zdena Hrubý, myslím, že tam byl i Martin Minařík a dále tam byli jejich kámoši, kteří je doprovázeli a šli na trek. Sedli jsme v letištní hale do hospy a začali trochu po pivech, po několika hodinách se situace u stolu vykrystalizovala tak, že já se hlavně bavil s Martinem, který byl dobrý kámoš s Radkem. No slovo dalo slovo a já ho zval na závod Tour de Rybí… známý to závod Patyškův  na běžkách kolem Rybího…No, pozvání proběhlo zhruba následovně…na startu dostaneš slivku, v cíli také a mezitím super guláš. Martin na to, tak jo a kdy to je? …až v Rybí bude dostatek sněhu…no a z Martina nakonec byl Martin Koukal /mistr světa v běhu na lyžích na 50 km,atd…/.Další den scházíme do BC, máme toho dost….. Ted budeme relaxovat.  Je mi představen  můj výšk. šerpa, který má mě doprovázet nahoru…jmenuje se Pasang  Awoncho Sherpa…hodně mi připomíná Láďu Maňáska, až na to, že je trochu tmavší, no a v rychlých pohybech trochu vyzrálejší….jinak celý Láďa ve školní lavici, když nedává pozor….. a já mu začal říkat familiérně Láďo,… moc se mu to líbí.Ikdyž mi to nevyhovuje, musím se oholit. Jsem tak popálený v obličeji, že i šerpové mi říkají, že jsem jeden z nich. Škoda,… pokaždé, když jsem bradku prohrábl, tak jsem tam našel  něco  k snědku. Však ona zase doroste. Dnes jsem se  trochu myl a  zjistil jsem, že se mi ztrácí pomalu vytrácí moje mužská pýcha – okrasné tukové prstence kolem pasu,.. to zase bude práce a těch peněz co to bude stát, než se mi vrátí…………………. Včera ve 3 zemřel člověk asi na výškovou nemoc, teď tady nad ledovec nalítávají zachr. vrtulníky. Hodně špatné, zatím nevíme nic bližšího. Jen to, že zemřel…..Kdyby zatím nebyla tato smutná událost, bylo by se na co dívat, co ti piloti dokážou. Jsou fakt dobří.Bez ohledu na nějaké mé popáleniny a fyz. opotřebovan. se cítím velice dobře. Nevím, čí je to hlavně zásluha, ale každé ráno beru dobrých deset různých prášků-vitamíny a homeopatika, které mi předepsali v lékárně naproti Máje, konkrétně lékárnice Lucka. Kdyby ke krasopisnému popisu užívání léků přibalila i leták, jak se trénovat skoky do hrobu, tak by to bylo úplné. Tolik prášků jsem nikdy nejedl……přiznám se však, to co mi předpsala na noc, to nejím, je mi totiž zima….a večerní dávky rozdávám šerpíkům, ať jsou rovněž zdraví.A co bude teď dál? V zásadě mám vše vyneseno do druhého výškového tábora. Oblečení mám standartní do výšek ještě z minulosti…Hudy, Alpisport,Tilak, k těmto osvědčeným značkám jen přibylo dovybavení z firmy Ocean end Earth, sice se nezabývá výškovým oblečením, ale kvalitou jejich používaného oblečení jsem spokojen. Ted budeme čekat hlavně na počasí, uděláme nějaké výstupy a bude se koordinovat výstup dle celé skupiny. Výstup by měl být přibližně tento: znovu rovnou do C2, tam asi 1-2 dny odpočinku, pak do C3 spát 1 noc a pak rovnou  do C4,kde pár hodin odpočinku a odtud v noci  na vrchol asi 10-12 hod………………dolů C4, pak C2 a pak BC….vypadá to jednoduše, ale realizace­? Prozatím dle prognózy počasí budou asi výstupové dny mezi 10. až 20. květnem. To se vše ale může změnit.

Přidat komentář

PM — 3. května 2011, 23:47 | #

To je divný, že jste nepotkali Jaroše, měl bejt v CII

Jud — 4. května 2011, 11:58 | #

Miloši,tvoje “krátké” příspěvky jsou mnohem lepší počteníčko,než celá lezecká knihovnička na stěně,doufám,že až se vrátíš,vydáš knížku:-)Měj se v rámci možností fajn.

Piplík — 4. května 2011, 19:38 | #

Miloši, ve vytváření “okrasných tuhových prstenců” jsem přeborník. Až se vrátíš, tak ti rád poradím. :-)

Mirek Vlček — 4. května 2011, 23:49 | #

Rád se budu podílet na vytvoření tukové obruče. Myslím ale,že u tebe to nehrozí. Budu se těšit, až to osobně probereme u džbánku. Dávej na sebe bacha, přeji 100% úspěch.

Jana Kubičná — 5. května 2011, 11:47 | #

Miloši, baví mne číst Tvé poznámky. Jak říká Jud, je to zajímavější počteníčko jak celá knihovnička na stěně. Je vidět, že Tě humor neopustil, takže pohoda. Užij si to! A pamatuj, že bude lépe :-) A to jakmile se objevíš v BC po sestupu z vrcholu. Dávej na sebe pozor. Hodně štěstí!

Jiří Horák — 5. května 2011, 22:12 | #

Miloši, díky za super čtení. Držím palce!!!

Pege — 5. května 2011, 22:23 | #

No jo Lucinka – tu lékárnu považuji za nej v NJ – tak to budeš zdravý.

Ondrej Lednicky — 5. května 2011, 23:58 | #

Zdravim do Himalaji a preju at to vyjde, zadne komplikace a co nejvice paradnich zazitku. Diky za skvele pocteni, sleduju kazdy pokrok. Hodne stesti!

Ales — 6. května 2011, 16:21 | #

zdar milos,ty obstarozni obsoustniku.jakto,ze ti nepridelili sherpku,prur va to je bordel.jinak jsem rad,ze jsi v pohode a ze stanes na vrcholu kopce.drzim palce

Ruby — 9. května 2011, 13:12 | #

Ahoj Miloši také Ti preji aby ses dotknul svých snů a ve zdraví se vrátil.Tu knížku co napíšeš si ráda přečtu!

Miloš Kubát — 11. května 2011, 09:10 | #

Miloši, taky držim palce, tentokrát to vyjde!

kuba — 13. května 2011, 13:21 | #

kura, krása číst ty řádky tady. hodně zdaru miloši.

Zdena a Laďa — 16. května 2011, 11:50 | #

Ahoj Miloši.Právě jsme se dostaly na stránky a čteme tvé zážiky/úplný spisovatel/.Doufáme ,že už přijímáš gratulace ke splnění snu.Taky se těšíme na pokec až se vrátíš a dořešíme staré dluhy.Ještě jednou gratulujeme Laďa a Zdenka