Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /data/www/11822/horolezci-nj_cz/textpattern/lib/txplib_db.php on line 14 HOROLEZCI-NJ.CZ | HOROLEZECKÝ ODDÍL NOVÝ JIČÍN,o.s.|EVEREST 2011 MILOŠ dokončení výstupu

EVEREST 2011 MILOŠ dokončení výstupu

Horolezci.cz » Aktuality
Autor: Richard Směja | 18. května 2011

Když se ráno probudím, jsem spokojený, nemám ruce černé, jen trochu jinak zbarvené. Na prsty na nohách stále ještě nemám sílu se podívat. Phil, který po vysokých horách lozí úspěšně celý život, říká, že takové  špatné vrcholové počasí ještě nezažil. Dnes máme sestoupit až do C2. Snažím se sestoupovat  co nejrychleji. Když míjím C3, tak tam vidím, postavu skládající stan. Je sama a to je zde atypické. Snažím se v ní rozpoznat Radka. Nedaří se mně to. Pak se ve mně probudí pakistánské vnuknutí. Zavolám na něj…….a je to Radek.Vytraverzuji k němu. Bavíme se, kdy jsme se viděli naposled …..a kde se v BC najdeme, až tam oba dva budem.Pakistánské vnuknutí…..když procházíte Baltoro, je to prý nejk.trek na světě, nepotkáte v protisměru pomalu nikoho. Najednou v protisměru se vynoří zpoza seráku postava, je to zarostlý běloch, proletí a ani neodpoví na pozdrav. Jsem nasraný. Za okamžik letí další postava, sice odpoví na pozdrav, ale také jen proletí. Já si říkám, nebyl to Messner? Ale co by tu dělal? Nedá mi to. Zavolám na něho,než mi uteče. Nejsi Messner? Postava zastaví a otočí se a odpoví: jo, jsem. Tak říkám, počkej, vyfotím si Tě. Tak dělej,odpoví. Z rozevláte postavy se najednou stává, soustředěný člověk, hůlky zapíchlé a pohled míří vzhůru. Fotím, děkuji a on mizí v dáli……..Pak to vykládám v hodině němčiny u p.Gerykové, ona nelení, píše Messnerovi a je tu pozvání na jeho hrad….bohužel nebyl ještě čas využít tohoto pozvání…POZNÁMKA k Pakistánu, co jsem vypozoroval a proč my chlapi z Česka bychom v Pakistánu nemohli  žít-          Scházel by nám denní rozpis domácích prací, vše by zajišťovala manželka-          Do společnosti by´chodila za námi 20 m a stále by se z pod roušky na nás usmívala, a nervozně by nepřešlapovala, když bychom se zastavili na pokec s chlapama-          Nikdy by se neptala kam večer odcházíme, ale vždy by vám přibalila sváču-          Po vašem odchodu by odcházela hned spát, aby domácnost nezatěžovala, zbytečnou spotř.el.energie , při dívání se na TV, čurací láhev by byla vždy vylita a měla své stále v obyváku u křesla.Přicházím do C2. Mám toho plné zuby. Ptám se Phila, zda si mohu zatelefonovat domů, souhlasí, byt je to telefon pro případ nouze. Dodávám si odvahy a poprvé se dívám na prsty na nohou. Jsou v him. normálu. Ptám se Phila, kde jsme přesně dolezli, než jsem začali sestupovat……říká, Polední vrchol 40m pod hl. vrcholem. Nechce se mi   to věřit, tak blízko…..škoda. Moje hlava končí v dlaních. Chci být sám. Jsem smutný….. Zase jen oznamovat…nevylezl…Nakonec to vše, jak tak zvládám….Další den sestupujem do BC přes ledopád, Další mrtvý, ale z dřívějška, ale neví se, kdo to je…našli ho, když odtál sníh. Mám problém z úvazkem, je najednou velký, padá ze mě. Hodně jsem zhodil. Tak to řeším 2 smyčkama jako kšandy a jedna smyčka jako opasek.. Nevím, jak se vše, co jsem zdokonalil bude chovat, kdybych visel na něm v trhlině. Nechci nad tím vůbec uvažovat. Beru vše, jak přichází…. Když přicházím do BC a vyslíkám  u kuch.stanu-mačky,sed,.úvazek,batoh,tak to nechávám  vše tam ležet až do druhého dne-za trest. Tak ty věci nemám rád…. Druhý den se všichni koupou….nakonec i já jdu.Když vylízám ze stanu, celý voňavý ven, stojí před stanem Radek.  Stydím se. Já, který se nikdy nemyji, i po návratu z exp.ještě nemytý běhám po KTM a myju se až mám letět domů, si teď před Radkem hraji na voňavku a hygienu. ….no, přešli jsme to oba dva….. Nejlépe jsme si však spolu pokecali u něho v malém spol.stanu u pravé  slivovice s českými písničkami… Radek včera vyrazil do C2, pak C3,C4 a pak vrchol. Bude to mít hodně těžké a navíc to počasí. Nemá být vše ok, ale Radek se rozhodl…. Popřál jsem mu úspěch. My již také budeme odcházet do civilizace, proto jen k závěru mě napadá…… měl jsem od Davida super spodní kombinéé z Rock Pointu, mělo ho tu zde dost lezců. David v něm byl na vrcholu ze severu, mi chybělo pár metrů z jihu. Myslím si, že takovou bilanci má málokteré kombiné, tak navrhnem Patyšovi ho dát jako jednu z cen na Tour de Rybí. Já bych kombiné v KTM ještě zhodnotil o nějakou tu nášivku, protože ani David i já si na nějaké nášivky moc nepotrpíme. Kdyby místní krejčík moc protestoval, že kombiné mu smrdí, tak si myslím, že nějaká místní krejčíková, Davidové pižmo ztráví a já našivky zajistím. Pak se kombiné vypere s dvojitou dávkou aviváže.Ještě jednu věc….když jsme odjížděli a loučili se v Tatrovace, já slíbil dovézt nějaké věci z Nepálu. Pak se pilo a pilo……prosím, kdo si vzpomenete co jste chtěli přivézt, napište mi na můj him. mobil číslo 733 125 098. Ahoj.

Přidat komentář

Ondrej Lednicky — 19. května 2011, 02:54 | #

Je to neuveritelne…nevim co jineho k tomu dodat. Snad jen, ze gratuluju k uzasnemu vykonu a obrovske vuli a odhodlani.

dejf s prahy — 19. května 2011, 10:23 | #

mylos neser, kombine musy vyset na stene a ne kajsy v ryby. jestly te offsem s tak posratym kombyne pusta do eroplanu. na mna ten odor dycha aj z teho pocytaca prede mnu. fuj

Vti — 20. května 2011, 07:18 | #

Přivezte hlavně sebe v pořádku, těším se na všecko to krásné vtipné povídání,-) A nádherné fotky!

jana uhli — 20. května 2011, 20:01 | #

miloši, užasný výkon, smekám před tebou a pro načerpání novách ti upeču ten ovocný jahodový dort, co ti tak chutná. J.Š.

Ruby — 21. května 2011, 10:24 | #

Sleduji celou dobu tvou a Markovu cestu na vrchol.Je to neuvěřitelné co vše musíte dokázat, abyste dosáhli svého.Doufám, že nějáké to počtení z tvých cest sepíšeš.Kásně se to čte.Ještě jednou blahopřeji ke skvělému výkonu.Nejsou nějaké zprávy o Markovi?